تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 14:46
270 بازدید
کد خبر : 208831

باگ ذخیره‌سازی اندروید ۱۴ گوگل با به‌روزرسانی امنیتی نوامبر جدید اصلاح می‌شود، اما یک مشکل وجود دارد

باگ ذخیره‌سازی اندروید ۱۴ گوگل با به‌روزرسانی امنیتی نوامبر جدید اصلاح می‌شود، اما یک مشکل وجود دارد

به گزارش صبح نیوز و به نقل از گادگتس۳۶۰ مشکل مربوط به فضای ذخیره‌سازی که در ابتدا به نظر می‌رسید فقط بر دارندگان پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو تأثیر می‌گذاشت، در واقع یک مشکل بزرگ با عواقب فاجعه‌بار بود. این نرم افزار پس از به روز رسانی به جدیدترین نرم افزار اندروید ۱۴ که

Google’s Android 14 Storage Bug Gets Patched With New November Security Update, but There’s a Catch

به گزارش صبح نیوز و به نقل از گادگتس۳۶۰ مشکل مربوط به فضای ذخیره‌سازی که در ابتدا به نظر می‌رسید فقط بر دارندگان پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو تأثیر می‌گذاشت، در واقع یک مشکل بزرگ با عواقب فاجعه‌بار بود. این نرم افزار پس از به روز رسانی به جدیدترین نرم افزار اندروید ۱۴ که در اوایل اکتبر برای تلفن های پیکسل منتشر شد، به نظر می رسید که کاربران را از فضای ذخیره سازی محلی گوشی خود قفل می کند و آنها را غیرقابل استفاده می کند. در حالی که برخی از کاربران هنوز می توانستند به صفحه اصلی خود دسترسی پیدا کنند، برخی دیگر خوش شانس نبودند، زیرا به روز رسانی اندروید ۱۴ تلفن های آنها را در یک حلقه راه اندازی مجدد ثابت قرار داد (که معمولاً به عنوان بوت لوپ شناخته می شود). اکنون، پس از گذشت بیش از یک ماه، گوگل شروع به انتشار وصله‌ای کرده است که ادعا می‌کند این مشکل را برطرف می‌کند، اما آنقدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست.

 

طبق گفته ArsTechnica، باگی که تقریباً می‌توان آن را باج‌افزار نامید، تنها اولین دسته از کاربرانی را که هنوز هم می‌توانند گوشی‌های هوشمند خود را روشن کرده و به آن دسترسی داشته باشند، نجات می‌دهد. چنین کاربرانی حداقل می‌توانند آخرین وصله امنیتی را دانلود و نصب کنند و می‌توانند داده‌های محلی ذخیره شده در تلفن‌های خود را بازیابی کنند، که تا به حال به دلیل وجود باگ قابل دسترسی نبوده است. با این حال، این مورد برای کسانی که گوشی‌هایشان در حالت بوت‌لوپ هستند صدق نمی‌کند، زیرا چنین دستگاهی باید به‌طور کامل پاک شود و با جدیدترین سیستم‌افزار به‌روزرسانی شود تا یک بار دیگر به چنین حالتی برنگردد. این همچنین به این معنی است که کاربرانی که از بوت لوپ رنج می برند نمی توانند داده های محلی خود را بازیابی کنند که برای همیشه از دست خواهند رفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 7 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.